Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Jade Empire - wyśmienite RPG studia BioWare zmierza na urządzenia mobilne
W ostatnich kilku latach możemy obserwować trend przenoszenia na rynek mobilny klasycznych RPG-ów z pecetów i konsol. Najnowszym tego przykładem stało się Jade Empire, czyli wyśmienita produkcja studia BioWare, osadzona w świecie fantasy wzorowanym na chińskim folklorze.

Za projekt odpowiada studio Aspyr, czyli zespół, który opracował także mobilną edycję Star Wars: Knights of the Old Republic. Ta konwersja była bardzo udana i liczymy, że autorzy powtórzą ten wyczyn. Na razie potwierdzono tylko wersję na system iOS, ale KOTOR ukazał się także na Androidzie, więc możliwe, że tym razem będzie podobnie.

Co ciekawe, w związku z wydaniem gry wywiązało się spore zamieszanie. Konwersja Jade Empire pierwotnie miała trafić do sprzedaży wczoraj wieczorem. Produkcja jest gotowa, a jeden z redaktorów serwisu TouchArcade przeszedł już ją w całości i szykował się do napisania recenzji. Niestety, na chwilę przed premierą pojawiły nieprzewidziane problemy pomiędzy studiem Aspyr i firmą Electronic Arts. W ich wyniku debiut projektu został przełożony na późniejszy termin i na razie nie podano, na jaki.

Przypomnijmy, że Jade Empire zadebiutowało w 2005 roku na konsoli Xbox One, a dwa lata później trafiło na pecety w formie tzw. Special Edition, które oferowało ulepszoną oprawę graficzną, poprawioną sztuczną inteligencję oraz trochę dodatkowej zawartości. To właśnie na tej Edycji Specjalnej ma bazować wydanie mobilne.

Gra pełnymi garściami czerpie z gatunku wuxia, prezentując fikcyjną krainę przypominającą antyczne Chiny, wzbogacone elementami magicznymi. Produkcja kładzie duży nacisk na sztuki walki, oferując rozbudowany zręcznościowy system bitewny, który bardziej przypomina mordobicia niż klasyczne RPG-i.

Jak to zwykle w przypadku gier BioWare bywa, autorzy nie zapomnieli także o warstwie fabularnej. Scenariusz jest bogaty w nagłe zwroty akcji i ciekawe postacie, a do tego świetnie autorom wyszła kreacja świata. Nie zabrakło również systemu decyzji i konsekwencji, który tutaj zamiast podziału na dobro i zło oferuje dwie szkoły filozoficzne – ścieżki otwartej dłoni oraz ścieżki zaciśniętej pieści.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine
Klemens
2016-08-18 16:32:32
Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow