Od dnia premiery pecetowej wersji Fable III dzieli nas już tylko trochę ponad miesiąc. Okazuje się, że edycja komputerowa w kilku ważnych punktach będzie się znacząco różniła od konsolowego pierwowzoru.
Jedną z głównych wad gry studia
LionHead był wyjątkowo niski poziom trudności. Przez większość kampanii trzeba było się solidnie natrudzić, by zginąć. Twórcy wzięli sobie krytykę do serca i dlatego w wersji pecetowej dostaniemy tryb hardcore, w którym o śmierć bohatera będzie całkiem łatwo. Duża w tym zasługa mocno ulepszonej sztucznej inteligencji przeciwników. Są oni teraz bardziej skuteczni i szybciej reagują na nasze poczynania. Ponadto usunięto auto-regenerację zdrowia. Tym razem, by uleczyć nasze rany konieczne będzie korzystanie z eliksirów i prowiantu. Oczywiście, mniej ambitni gracze wciąż dostaną możliwość skorzystania z niższych poziomów trudności.
Twórcy starają się, by pecetowe
Fable III nie sprawiało wrażenia gry na szybko przekonwertowanej z konsoli. Interfejs zostanie zatem odpowiednio dostosowany do myszki i klawiatury. Zadbano też o tak małe, ale jakże istotne detale, jak obecność kursora w menu gry. Niby drobnostka, ale w wielu współczesnych produkcjach o tym zapomniano.
Trzeba przyznać, że pecetowa edycja zapowiada się całkiem obiecująco. Poprawiono sporo niedociągnięć wersji konsolowej i włożono sporo wysiłku w dopasowanie całości do potrzeb graczy komputerowych. Microsoftu nie ukrywa, że chce z pompą powrócić na rynek pecetowy i wszystko wskazuje na to, że
Fable III będzie udanym pierwszym krokiem ku realizacji tych planów.
Najnowsze dzieło zespołu
LionHead zadebiutuje na rynku amerykańskim 17 maja tego roku. Europejczycy poczekają natomiast o dwa dni dłużej, czyli do 19 maja. W naszym kraju gra wydana zostanie w wersji z polskimi napisami.
Źródło:
Wiktor "Adrian Werner" Ziółko - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2011-04-14 18:53:45
|
|