Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Dragon Age: Inkwizycja – wysyp ciekawostek z sesji pytań i odpowiedzi z twórcami
Jeszcze trzy miesiące i Dragon Age: Inkwizycja zapuka do naszych drzwi, więc nic dziwnego, że studio BioWare jest gotowe ujawniać coraz więcej szczegółów na temat swojego najnowszego dzieła. A ponieważ chyba wszystkie najważniejsze informacje są już nam znane, mowa może być dosłownie tylko o szczegółach (mniej lub bardziej istotnych). Tym razem źródłem wiadomości jest serwis Raptr, na łamach którego wczoraj miała miejsca sesja pytań i odpowiedzi z przedstawicielami kanadyjskiego zespołu deweloperskiego w osobach Marka Darraha (producenta wykonawczego), Mike’a Laidlawa (głównego projektanta) i Camerona Lee (producenta). Siedmiogodzinne spotkanie między fanami a twórcami w wirtualnej przestrzeni zaowocowało pokaźną ilością ciekawostek na temat trzeciego Dragon Age’a.

  • Męska postać Inkwizytora przemówi głosem Brytyjczyka Harry’ego Haddena-Pattona lub Amerykanina Jon Curry’ego, natomiast kwestie dialogowe żeńskiego protagonisty będą czytane przez Brytyjkę Alix Wilton Regan lub Amerykankę Sumalee Montano (wyboru dokonamy na początku zabawy).
  • Postacie niezależne będą zwracały się do bohatera nie tylko po tytule (per „Inkwizytorze”), ale również po nazwisku – co prowadzi do wniosku, że będzie ono odgórnie przypisane protagoniście, najpewniej w kilku wariantach uzależnionych od rasy i innych czynników.
  • Ludzki bohater będzie miał szlacheckie pochodzenie (pod warunkiem, że nie zagramy magiem), natomiast krasnoludzki Inkwizytor będzie mieszkańcem powierzchni.
  • Inkwizytor należący do rasy qunari będzie odznaczał się potężnym wzrostem, ale nie dorównującym Żelaznemu Bykowi. Ponadto przedstawiciele tego ludu będą nosili inne nakrycia głowy niż reszta postaci.
  • Kreator postaci zaoferuje nam dużo możliwości, jeśli chodzi o wygląd bohatera, wliczając w to nawet nadawanie odrębnych kolorów wewnętrznej i zewnętrznej części tęczówki oka (choć nie uświadczymy możliwości nadania obojgu oczu różnych barw ani suwaków zmieniających kształt sylwetki bohatera). Oprócz tego nie powinno zabraknąć opcji „zdobienia” ciała bliznami czy piegami. W przypadku qunari zdecydujemy też o wyglądzie rogów. Warto jeszcze wspomnieć, że ekran kreacji postaci zobaczymy przed jakąkolwiek cutscenką wprowadzającą do fabuły.
  • Bohater będzie mógł mieć tylko jedną specjalizację. Co ciekawe, wybór niektórych z nich w jakimś stopniu odbije się na pewnych momentach w fabule.
  • Powróci sporo umiejętności znanych z poprzednich gier, ale oprócz nich pojawi się też mnóstwo nowych.
  • Rozwój postaci zatrzyma się na mniej więcej 25-30. poziomie doświadczenia.
  • Mimo wprowadzenia większej swobody w kwestii doboru zbroi i ubioru przez różne postacie, dostęp do broni nadal będzie miał ograniczena klasowe. Co się zaś tyczy garderoby, to nie uświadczymy w niej peleryn.
  • W grze znajdzie się w sumie osiem postaci oferujących możliwość nawiązania romansu. Dwie z nich będą miały restrykcje rasowe i nie wszystkie wystąpią w obrębie naszej drużyny – niektóre będą dotyczyły niegrywalnych doradców Inkwizytora, a przynajmniej jedna wykroczy nawet poza to grono. Domyślne postacie romansowe to Cullen i Kasandra.
  • Będziemy mogli rozmawiać do woli z członkami drużyny na terenie bezpiecznej kwatery Inkwizycji, lecz opcja ta zniknie, gdy trafimy na pole walki.
  • Wśród postaci niezależnych, jakie spotkamy na naszej drodze, znajdą się Flemeth i Dagna. Niestety, zabraknie Shale i Zevrana.
  • W grze znajdą się ustawienia dotyczące poziomu trudności walk, ale zabraknie konfiguracji regulującej stosunek liczby starć do ilości scen fabularnych (jak to miało miejsce w Mass Effect 3).
  • Ponownie uświadczymy „combosy” wykonywane przez łączenie umiejętności różnych klas postaci.
  • Nie będzie możliwości walki bez użycia broni (na pięści).
  • Kontrolowanie szczeliny będącej bramą dla demonów z Pustki zapewni nam pewne „interesujące możliwości w walce”.
  • Nie zabraknie opcji zwiększania swoich szans na zwycięstwo poprzez umieszczanie postaci na dogodniejszych pozycjach oraz stosowanie pułapek.
  • Przyjaźni bohaterowie niezależni spontanicznie przyjdą nam na pomoc w walce, jeśli starcie rozgorzeje tuż przy nich.
  • Tym razem nie uświadczymy ogarów mabari biorących udział w walkach.
  • Wiara i przywództwo to wiodące motywy w fabule Dragon Age: Inkwizycja.
  • System szybkiej podróży pozwoli nam przemieszczać się pomiędzy obozami/siedzibami Inkwizycji na danym obszarze.
  • Kwatery Inkwizycji będą znacznie większe i bardziej okazałe niż obóz drużyny z Dragon Age: Początek. Wynika to z obecności w nich dużej liczby postaci związanych z naszą organizacją, z którymi można wchodzić w interakcje.
  • W świecie gry uświadczymy przeróżne rodzaje zwierząt, takie jak lisy, bryłkowce, bronto, wilki, barany, jaszczurki, ptaki i inne.
  • Trafi nam się okazja do odwiedzenia krasnoludzkiego miasta, lecz nie będzie to ani Orzammar, ani Kal-Sharok.
  • Będziemy mieli okazję do zdobycia nowej wiedzy na temat Chasyndów, Awarów i Dalijczyków lub nawet spotkania przedstawicieli tych ludów.
  • Postać potrafi skakać, ale zabraknie możliwości uprawiania wspinaczki.
  • Nie uświadczymy latających wierzchowców.
  • Użycie usługi Dragon Age Keep nie będzie obligatoryjne – w grze znajdzie się domyślny zapis rozgrywki dla nowych graczy, którym nie chce się (albo którzy nie mogą) zaimportować lub wygenerować własnego stanu gry.
  • Gracze pecetowi będą mogli używać zarówno kombinacji klawiatura + myszka, jak i konsolowych kontrolerów.

    Na koniec przypomnijmy, że światowa premiera gry Dragon Age: Inkwizycja nastąpi 7 października bieżącego roku, natomiast do Polski dzieło studia BioWare trafi z dwudniowym opóźnieniem. Ratować świat i romansować w wolnych chwilach będą posiadacze komputerów osobistych oraz konsol obecnej (Xbox One, PlayStation 4) i poprzedniej generacji (Xbox 360 i PlayStation 3).

    Źródło:
    "Draug" - GRY-OnLine
  • Klemens
    2014-07-09 16:24:37
    Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
    Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow