Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Deweloper Cyberpunk 2077: gra jest już inna niż to, co pokazaliśmy rok temu
W wywiadzie dla hiszpańskiego serwisu AreaJugones, Mateusz Tomaszkiewicz ze studia CD Projekt RED podzielił się kilkoma nowymi informacjami na temat Cyberpunka 2077. Okazuje się, że w obecnej postaci gra różni się znacząco od tego, co deweloperzy pokazali w czasie zeszłorocznych targów E3.

Nieustannie dopracowujemy i zastanawiamy się, jak urozmaicić grę, jak sprawić, by rozgrywka była fajniejsza, a demo pokazane w zeszłym roku było tylko małym fragmentem całej produkcji. Nie było jasnego obrazu tego, jak wszystko pasuje do otwartego świata i jak działa w kontekście naszego szerszego projektu gry. Jest więc wiele rzeczy, których jeszcze nie pokazaliśmy i wiele takich, nad którymi wciąż pracujemy. Powiedziałbym, że gra jest zupełnie inna niż to, co pokazaliśmy w zeszłym roku, ale jest wiele szczegółów, nad którymi obecnie pracujemy – stwierdził Mateusz Tomaszkiewicz.

Co ważne, ogólna koncepcja Cyberpunka 2077 nie uległa żadnym drastycznym zmianom – wciąż mamy do czynienia z futurystyczną grą RPG, która jest osadzona w otwartym świecie i kładzie nacisk na opowiadanie dojrzałej historii oraz oferowanie graczom wyborów, które mają realny wpływ na fabułę oraz rozgrywkę.

Powiedziałbym, że Cyberpunk 2077 to produkcja z otwartym światem i mocnym elementem narracyjnym, która jest osadzona w mrocznej przyszłości. Jest to gra RPG kładąca nacisk na decyzje i konsekwencje, w której liczy się wszystko, co robisz. (...) Powiedziałbym, że istnieje wiele sposobów przechodzenia gry w zakresie mechaniki rozgrywki. Tytuł oferuje szeroki wachlarz opcji w zależności od tego, jak chcesz w niego grać i pozwala cieszyć się wybranym stylem gry. Myślę, że tak właśnie bym go opisał - czytamy dalej.

Choć gra ma kłaść nacisk przede wszystkim na fabułę, to walka również będzie miała duże znaczenie – zdaniem Tomaszkiewicza, strzelanie w pierwszej osobie wzbogaca ją, wpływając zarówno na akcję, jak i szeroko rozumianą rozgrywkę.

Nasza gra to głównie RPG, a walka z perspektywy pierwszej osoby jest czymś dodanym do tego gatunku. Dzięki temu Cyberpunk oferuje wiele sposobów przechodzenia misji i myślę, że to największa zmiana, ponieważ wpływa to na coś więcej niż tylko akcję – liczy się też to, jak włączasz ten aspekt rozgrywki w swój własny styl gry. Mamy sporo mechanik, które są oparte na tej koncepcji, których jeszcze nie pokazaliśmy, więc bądźcie czujni – czytamy w wywiadzie.

Sama walka ma być czymś pomiędzy zręcznościówką a symulatorem – nie powinniśmy spodziewać się ani skrajnego realizmu, ani kompletnego szaleństwa pokroju Bulletstorm czy serii Borderlands. Także w tym wypadku duże znaczenie mają jednak wybory podejmowane przez gracza – np. dobór sprzętu. Niektóre bronie będą nadawały się znacznie lepiej do dynamicznej, zręcznościowej zabawy. Selekcja dostępnego ekwipunku ma być przy tym spora i naprawdę zróżnicowana – część z przedmiotów będzie korzystała z unikatowych mechanik.

Myślę, że to coś pomiędzy, ponieważ jest to RPG - mamy statystyki, wyświetlanie obrażeń i tak dalej. I jak wiesz, wrogowie również mają statystyki, więc to nie jest super realistyczny system, jak w przypadku jakiegoś tytułu w czasach II wojny światowej, gdzie otrzymanie trafienia oznacza bycie martwym. Ale powiedziałbym, że gra nie jest tak zręcznościowa (arcade'owa - przyp. red.) jak produkcje, o których wspominałeś (Borderlands i Bulletstorm). Tutaj trzeba szukać osłon, nie można po prostu skakać i unikać wrogów. Chociaż istnieją sposoby, aby grać w nasz tytuł w ten sposób, używając na przykład broni do walki w zwarciu, którą widzieliśmy w zeszłym roku - katany. Jeśli pójdziesz w tym kierunku, dostaniesz bardziej zręcznościową rozgrywkę. Pracujemy nad stworzeniem dobrej i zabawnej mechaniki walki i myślę, że mamy szeroką gamę broni, które wyróżnią naszą grę. Nie wiem, czy pamiętasz, w poprzednim demie były inteligentne karabiny i to jest coś, czego nie widziałem w zbyt wielu obecnych FPS-ach. Ponadto, jeśli chodzi o gameplay, mamy pewne pomysły i rzeczy, które nie są jeszcze gotowe i które staramy się wdrożyć, ponieważ będą bardzo dobre – czytamy.

Źródło:
"Aquma" - GRY-OnLine
Klemens
2019-04-23 14:19:29
Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow