O gospodarczym trzęsieniu ziemi w EVE Online informowaliśmy w ubiegłym tygodniu, kiedy to wyszło na jaw, że pięcioro graczy znalazło sposób na osiągnięcie gigantycznych zysków w nie do końca uczciwy sposób. Deweloperzy ze studia CCP długo badali całe zajście, ale w końcu znaleźli wyjście z sytuacji. Windowanie cen towarów poprzez manipulowanie wartościami ostatnich transakcji nie będzie już możliwe. Wirtualne majątki graczy, którzy wykorzystali niedopatrzenie twórców gry, przywrócone zostaną do wcześniejszego stanu.
Wyjaśnienia udzielone przez menedżera ds. bezpieczeństwa kont użytkowników przedstawiają mechanizm, który opisaliśmy już wcześniej. W skrócie, chodziło o manipulowanie przelicznikiem wartości towarów, by po ich zniszczeniu na pokładzie wrogiego statku uzyskać jak największą ilość Loyalty Points, a następnie spieniężyć je na ISK (Interstellar Kredits – waluta w grze
EVE Online).
Pięcioro członków grupy GoonSwarm do perfekcji rozpracowało cały system i znalazło luki pozwalające czerpać z tego horrendalne korzyści. W ciągu dwóch tygodni zarobili oni 5 bilionów ISK (5.000.000.000.000), co przekłada się na około 175 tys. dolarów.
Po tym czasie grupa wyjaśniła deweloperowi sposób, w jaki udało jej się zdominować wojny frakcji i zagrozić gospodarce
EVE Online. Po trwającym kilka dni dochodzeniu twórcy oficjalnie uznali mechanizm za nielegalny. Wprowadzono także zmiany mające uniemożliwić jego stosowanie w przyszłości.
Konsekwencje spotkały również członków GoonSwarm, którzy pozbawieni zostali zdobytego w niezbyt uczciwy sposób majątku. Z uwagi na to, że gracze sami zgłosili błąd i wskazali jego działanie, odstąpiono od poważniejszych sankcji. Co więcej, „bandziory” otrzymają także zwyczajową nagrodę PLEX for Snitches dla znalazców uchybień w grze.
Źródło:
"Olek" - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2012-06-29 20:30:49
|
|