Na oficjalnej stronie odświeżonych edycji serii Baldur’s Gate pojawił się zegar odliczający dni i godziny pozostałe do zapowiedzi nowego projektu studia Beamdog. Na razie nie wiemy na pewno, czym będzie ta produkcja, ale najprawdopodobniej chodzi tu o grę funkcjonującą obecnie pod nazwą Adventure Y, która ma stanowić fabularny pomost pomiędzy wydarzeniami z dwóch odsłon tego cyklu.
Czy faktycznie chodzi o ten projekt przekonamy się 9 lipca o godzinie 19:00, gdyż wtedy to odliczanie dobiegnie końca. Fani zanalizowali kod oficjalnej strony i odkryli, że wtedy uruchomiony także zostanie stream w serwisie Twitch, podczas którego nowa gra zostanie oficjalnie zaprezentowana.
Na razie nasze informacje na temat
Adventure Y są oczywiście wyjątkowo skromne. Wiemy, że będzie to samodzielna gra, która wykorzysta dwuwymiarowy silnik Infinite Engine, a jej celem jest wypełnienie luki pomiędzy pierwszą i drugą częścią serii. Ludzie ze studia
Beamdog twierdzą, że to zdecydowanie najbardziej ambitny projekt, nad którym do tej pory pracowali, choć jednocześnie podkreślają, że nie jest to
Baldur’s Gate III. Nie znaczy to, że trzecia część serii nie powstanie nigdy, ale na razie zespół woli spróbować swoich sił w nieco mniejszej produkcji.
Warto dodać, że poza
Adventure Y, studio
Beamdog pracuje nad jeszcze jednym, nieujawnionym do tej pory tytułem, nazywanym na razie
Project: Beartrap. Informacje na temat tej gry są jeszcze skromniejsze. Wiemy jedynie, że ma stanowić spore odejście od tego, do czego przyzwyczaił nas zespół w swoich poprzednich produkcjach. Pierwsze konkretny poznamy pod koniec tego lata.
Przypomnijmy, że studio
Beamdog to tej pory zajmowało się głównie tworzeniem ulepszonych wersji klasycznych cRPG-ów zbudowanych na silniku Infinity Engine. Do tej pory otrzymaliśmy trzy tego typu produkcje -
Baldur's Gate: Enhanced Edition,
Baldur's Gate II: Enhanced Edition oraz
Icewind Dale: Enhanced Edition. Wielu graczy ma nadzieję, że powstanie także odświeżona edycja
Icewind Dale II, ale na razie nie wydaje się ona prawdopodobna. Według szefa zespołu, gra ta stanowiła radykalne odejście od rozwiązań z wcześniejszych tytułów. Wprowadzono masę zmian technologicznych, nowy interfejs oraz przestawiono zasady rządzące rozgrywką na trzecią edycję systemu
Dungeon & Dragons i wszystko to znacząco utrudniłoby życie studiu
Beamdog. Autorzy nie zarzekają się, że nigdy nie podejmą się tego projektu, ale na razie wolą skoncentrować się na innych przedsięwzięciach.
Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2015-06-28 23:06:30
|
|