Niemiecki projektant Guido Henkel, który brał udział w produkcji m.in. Planescape: Torment i serii Realms of Arkania, pracuje nad nową grą RPG zatytułowaną Deathfire. Akcja w niej ukazana zostanie z perspektywy pierwszej osoby, a grafikę wygeneruje silnik Unity.
Henkel wraz ze współpracownikami próbował w zeszłym roku zgromadzić na Kickstarterze pieniądze na produkcję potężnego cRPG-a
Thorvalla. Zbiórka zakończyła się jednak porażką. Zamiast próbować jeszcze raz zespół zmienił podejście i postanowił własnymi środkami wyprodukować nowy projekt o mniejszej skali. Tak narodziło się
Deathfire. W pracach bierze udział wielu weteranów gatunku, w tym graficy Marian Arnold oraz Andre Taulien, którzy zaangażowani byli w produkcję
Divine Divinity oraz
Shadow over Riva.
Deathfire ma być staroszkolnym cRPG-iem, wzorowanym na takich seriach jak
Dungeon Master czy
Wizardry. Henkel postawił na widok FPP, gdyż pozwala on na głębsze zanurzenie gracza w wirtualny świat. W trakcie kampanii obejmiemy kontrolę nad drużyną poszukiwaczy przygód, a walka rozgrywana ma być w czasie rzeczywistym.
Do wyboru będzie sześć ras i osiem klas postaci. System poruszania ma być skokowy, a gracze otrzymają możliwość obracania się jedynie o 90 stopni. Takie rozwiązania w dzisiejszych czasach są już mocno archaiczne, ale zeszłoroczne
Legend of Grimrock pokazało, że wciąż mogą się dobrze sprawdzać w akcji. Zespół Guido Henkela jest mały, więc twórcy nie zamierzają tworzyć dużego otwartego świata. Zamiast tego uniwersum Deathfire będzie stosunkowo małe, a nacisk położony zostanie głównie na ciekawą opowieść.
Deathfire powstaje obecnie wyłącznie z myślą o pecetach. Projekt jest na tak wczesnym etapie produkcji, że autorzy nie są jeszcze gotowi podać planowanej daty premiery.
Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2013-04-18 17:53:03
|
|