Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Wiedźmin: Gra Wyobraźni według Andrzeja Sapkowskiego

Wiedźmin: Gra Wyobraźni według Andrzeja Sapkowskiego

Dodatki
Wiele dodatków pojawiło się na łamach „Magii i Miecza”, miesięczniku wydawanym przez MAGA. Zawierały one wiele przygód, a także między innymi tworzenie postaci Półelfów oraz opisy Zerrikanii. Po zamknięciu czasopisma, oficjalne dodatki ukazywały się również na łamach „Gwiezdnego Pirata” nakładem wydawnictwa Portal. Nieoficjalne zaś, na oficjalnej z kolei stronie internetowej gry, gdzie niektóre z nich opublikował autor tej recenzji (aby zachować pozory skromności nie napiszę jednak, pod jakim pseudonimem).
Ponadto nakładem MAGA pojawiły się dwa, spore objętościowo dodatki:
- „Czas Pogardy: Wojny z Nilfgaardem” – opisuje dokładnie Cesarstwo Nilfgaardu, dodaje nowe zasady i rozwija stare oraz zawiera przygodę: „Łuna nad Cintrą”
. - „Miecz Przeznaczenia: Pokonać Fatum” – wielowątkowa kampania autorstwa Joanny i Macieja Szaleńców.


Ukazały się także trzy numery 32 stronicowego magazynu Biały Wilk, będące w istocie dodatkami do gry.
- „Wszystko o driadach” - wprowadza trzy rasy : Driadę, Hamadriadę oraz Driadę naturalizowaną. Wskazuje jak grać Driadą, opisuje ich ojczyznę, Brokilon. Dodaje manewry łucznicze oraz zaklęcia charakterystyczne dla nowej rasy. Zawiera przygodę "Wilki Brokilonu"
- „Tajemnice Novingradu” - dokładny opis Wolnego Miasta Novingrad, największej metropolii Kontynentu. Zawiera opis ważnych postaci, miejsc oraz dokładną mapę miasta.
- „W tajnej służbie ich królewskich mości” - skupia się na postaciach szpiegów. Opisuje sytuację polityczną państw świata, władców oraz ich służby wywiadowcze. Na końcu przygoda "Szpieg, którego nie było".
- „Świat drogi, z której się nie wraca” – planowany, niewydany jednak dodatek. Miał opisywać między innymi dwie nowe, grywalne rasy: Bobołaków i Vranów. Ostatecznie archetypy tychże zostały umieszczone w Internecie przez ich autora.


Cóż do dodania...
„Wiedźmin: Gra Wyobraźni” to jeden z najpopularniejszych systemów w Polsce. Mimo swego wieku i słabej mechanice wciąż przyciąga nowych graczy. Twórcy zapowiadali wydanie drugiej edycji gry. Autor tego artykułu swego czasu obserwował dokładnie przebieg prac nad nią, była okładka, rozkład treści, nowe zasady (niektóre kontrowersyjne jak możliwość gry Dopplerami czy Złotymi Smokami), nawet mechanika została poprawiona, całość miała oprzeć się bardziej na treści Sagi. Termin premiery wielokrotnie przekładano, ostatnia oficjalna data miała zbiegać się z premierą gry komputerowej i angielskiego przekładu „Ostatniego Życzenia”. Nie wyszło, szkoda, bo systemowi przydałoby się odświeżenie, tym bardziej, że wiedźmin stał się naszym dobrem narodowym i porządnie opracowanym systemem można by było uderzyć na skostniały rynek zachodni zdominowany przez „tabelkowate” D&D. Na dzień dzisiejszy stanowi to strefę marzeń nie tylko moich, ale i wszystkich fanów tej gry…

Multimedia:
- oficjalna strona systemu
- opis Vranów
- opis Bobołaków

Plusy wg. Regisa:
+ klimat powieści Sapkowskiego
+ swobodne tworzenie postaci
+ rozgrywka opierająca się na opisówkach i wyobraźni

Minusy wg. Regisa:
- nad mechaniką można by jeszcze popracować
- miała być druga edycja…



Michał „Regis” Bonk
E-mail autora: radagast90(at)o2.pl
Autor: Regis
<< poprzednia | 1 | 2


Przedyskutuj artykuł na forum

Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow